Sähköpyöräilyn kasvuarviot – Cycling Industries Europe (CIE)!

loka 15, 2023 | Electrobike Työsuhdepyöräetu

Sähköpyöräilyn kasvuarviot raportti 2020

Sähköpyöräilyn kasvuarviot vuonna 2020 joulukuussa tehdyn raportin mukaan. Cycling Industries Europe (CIE) suunnalta!
CIE:n mukaan vuoteen 2030 mennessä eurooppalaisten odotetaan ostavan vuosittain 10 miljoonaa polkupyörää enemmän, kuin mitä tällä hetkellä myydään vuosittain. Lue koko englanninkielinen artikkeli TÄSTÄ!
Kasvuennusteen kohteena ovat erityisesti sähköavusteiset pyörät, jotka kasvattavat vauhdilla suosiotaan ympäri Eurooppaa. ????????⚡
Me täällä electrobikellä ja työsuhdepyöräilyn lisääntymisen myötä uskomme yhä enenevään sähköisen polkupyöräilyn lisääntymiseen. Hyödyt ovat moninverroin suuremmat kuin kustannukset polkupyöräilyssä.

Jatkuuko Sähköpyöräilyn kasvu 2023?

Sähköpyöräilyn kasvu on ollut huomattavaa viime vuosikymmenen aikana monissa maissa, ja se on yksi nopeimmin kasvavista liikkumismuodoista. Useita tekijöitä on vaikuttanut sähköpyöräilyn suosion nousuun:

1. Ympäristötietoisuus: Monet ihmiset etsivät ympäristöystävällisempiä tapoja liikkua, ja sähköpyörät tarjoavat mahdollisuuden vähentää autolla ajamista.

2. Terveystietoisuus: Vaikka sähköpyörät tarjoavat moottoritukea, niiden käyttäminen vaatii silti fyysistä ponnistelua ja auttaa parantamaan kuntoa.

3. Teknologinen kehitys: Akkuteknologia on kehittynyt merkittävästi, mikä on johtanut pidempään akun kestoon ja luotettavampiin pyöriin. Samalla pyörien hinnat ovat tulleet alas.

4. Kaupungistuminen: Monissa suurissa kaupungeissa liikenne on ruuhkaista, ja sähköpyörä voi olla nopein tapa liikkua paikasta toiseen.

5. Tuki ja kannustimet: Joissakin maissa ja kaupungeissa on tarjolla taloudellisia kannustimia, kuten tukia tai veronalennuksia, sähköpyörän ostajille.

Sähköpyöräilyn kasvun tekijöitä

Vuonna 2023 ja sitä edeltävinä vuosina useat tutkimukset ja ennusteet osoittivat sähköpyöräilyn jatkavan kasvuaan. Tekniikka ja talous lehden artikkeli vuoden 2022 lopussa ilmaisee asian näin:

“Pyöriä myydään nyt Euroopassa enemmän kuin autoja”, “Sähköpyöräilyn ja autoilun suhdetta voi verrata lihan syömiseen.”

Emme ole kyllä aivan varmoja mitä tuolla lihansyömisvertauksella halutaan ilmaista, mutta lienee sähköpyöräilyssä ja työpaikkapyöräilyssä sähköpolkupyöräetu on jutun pihvi.

Tulevaisuuden ennusteita arvioitaessa on kuitenkin otettava huomioon useita tekijöitä, kuten:

  • Infrastruktuurin kehitys: Pyöräteiden ja muiden sähköpyörille sopivien reittien lisääntyminen voi edistää sähköpyöräilyn suosiota.
  • Lainsäädännön muutokset: Sääntely ja lainsäädäntö voivat vaikuttaa sähköpyöräilyn suosioon, esimerkiksi määrittämällä, minkälaista moottoria ja tehoa sähköpyörissä saa käyttää.
  • Markkinoiden kyllästyminen: Jossain vaiheessa markkina voi kyllästyä, mikä voi hidastaa kasvua.

Yhteenvetona voidaan sanoa, että sähköpyöräilyn suosion odotetaan jatkavan kasvuaan lähivuosina, mutta kasvunopeus voi vaihdella eri alueilla ja riippuen monista tekijöistä. Seurantaa ja markkinatutkimusta tarvitaan jatkuvasti saadakseen ajantasaisen kuvan tilanteesta.

 

Teknavi on tehnyt jutun muutamasta tehokkaasta sähköpyörästä. Katso kolmeminuuttinen ja ota meihin Electrobikellä yhteyttä. 

Sähköpyöräilyn kasvu näkyy kilpailussa.

Sähköpyöräilyn kasvun myötä kilpailu on lisääntynyt merkittävästi. Sähköpyöräilyn kasvussa on siis hyvät puolensa asiakkaalle. Samalla kilpailu ja uudet yritykset tuovat mukanaan helposti myös asioita jotka saattavat tulla kuluttajalle yllätyksenä.

Kilpailussa näkyvät tekijät

1. Uudet toimijat: Monet uudet yritykset ovat astuneet markkinoille, ja tämä on johtanut laajaan valikoimaan erilaisia sähköpyörämalleja ja -merkkejä. Eivät vain perinteiset polkupyörävalmistajat, vaan myös teknologia- ja autoyritykset ovat osoittaneet kiinnostusta alaan.

2. Erikoistuminen: Koska markkinoilla on monia eri sähköpyörätyyppejä – kuten maastopyörät, kaupunkipyörät ja taittopyörät – monet yritykset ovat erikoistuneet tiettyihin segmentteihin.

3. Teknologinen innovaatio: Kilpailun lisääntyessä yritykset pyrkivät erottumaan joukosta kehittämällä uusia teknologioita, kuten tehokkaampia moottoreita, parempia akkuja ja älykkäitä ominaisuuksia, kuten GPS-seurantaa ja integroituja sovelluksia.

4. Hintakilpailu: Vaikka sähköpyörät ovat yleensä kalliimpia kuin tavalliset polkupyörät, hintakilpailu on johtanut siihen, että kuluttajat voivat löytää edullisempia malleja. Yritykset pyrkivät tehostamaan tuotantoaan ja etsimään edullisempia komponentteja pitääkseen hinnat alhaisina.

5. Brändäys ja markkinointi: Koska kilpailu on kovaa, brändäys ja markkinointi ovat entistä tärkeämpiä. Yritykset investoivat markkinointiin ja pyrkivät rakentamaan tunnettuja ja luotettuja brändejä.

7. Globaali laajentuminen: Monet sähköpyörävalmistajat pyrkivät laajentumaan kansainvälisesti ja tuomaan tuotteensa uusille markkinoille.

8. Jälkimarkkinat: Koska sähköpyöriin liittyy monimutkaisempia komponentteja kuin tavallisiin pyöriin, jälkimarkkinoiden merkitys on kasvanut. Tämä kattaa huollon, varaosat ja päivitykset.

Kilpailun lisääntyessä kuluttajat ovat hyötyneet monipuolisemmasta valikoimasta, edullisemmista hinnoista ja innovatiivisista teknologioista. Toisaalta yritysten on ollut pakko sopeutua nopeasti muuttuvaan toimintaympäristöön ja etsiä uusia tapoja erottua kilpailijoistaan.

Electrobike on luotettava polkupyörätoimija

Electrobike on edistänyt sähköpyöräilyn kasvua jo yli vuosikymmenen – meillä alla luetellut kohdat 2-6 ovat todellisuutta ja haluamme pitää asiakkaasta huolta polkupyörän valinnasta aina viimeiseen kilometriin saakka. Meidän yrityksemme toimii maahantuojana ja hallitsemme polkupyörien koko elinkaariketjun alusta loppuun. Näin sinun asiakkaana ei tarvitse joutua ongelmiin erilaisten monimyyntikanavien ja toimituksien sokkeloissa.

Polkupyöräetu

Polkupyöräedun edelläkävijä suomessa jo toistakymmentä vuotta.